Uw logo is de pijler van uw communicatie! Op uw website, brieven, gebouw maar ook op uw promotie kledij druk uw logo uw identiteit uit en maakt u herkenbaar door de consumenten in een ogenblik! Maar wat is uiteindelijk een goed logo?
Hier zijn de belangrijkste eigenschappen van uw logo om de kern van uw communicatie te worden:
1. Uniek en herkenbaar
De efficiëntie van een logo ligt in zijn vermogen om een sterke identiteit naar uw merk te geven. Daarvoor geef hem een oorspronkelijke vorm en onderscheid hem van de logos van uw concurrenten! Uw logo zal aldus herkenbaar zijn tussen alle andere en gemakkelijk aansloten bij uw merk.
2. Uw waarden uitdragen
Uw logo is de ideale medium om uw waarden uit te drukken. Door zijn vormen/ontwerpen breng naar voren wat belangrijk voor uw bedrijf is en zijn geloven.
Brengt u technische oplossingen naar uw klanten? Kies voor een logo met verfijnde vormen! In tegenstelling kies eerder voor een eenvoudige logo als u het leven van uw klanten probeert te vereenvoudigen!
3. Juiste kleuren
Meestal zijn logos uit 1 tot 2 kleuren samengesteld. U mag uiteraard meer kleuren gebruiken maar probeer de eenvoud van uw logo te beperken.
Maar het belangrijkste is de keuze van uw kleuren volgens hun betekenissen. Elke kleur betekent iets speciaal en dezelfde vorm kan een heel andere boodschap uitdragen.
Denk ook naar een zwart en wit versie van uw logo om perfect herkenbaar te zijn op uw boekhoudbescheiden en administratieve documenten… Tenzij een grote budget aan inktcartridges te besteden!
4. Tijdloos
Uw logo is de basis van uw visuele communicatie. Het moet dus duurzaam zijn. Denk goed na de artistieke richting u geef hem en vermijd logos die snel ouderwets kunnen worden.
Denk naar de toekomst van uw bedrijf en van de maatschappij en vraag u als uw logo nog steeds zo geschikt is!
5. Flexibel
Omdat uw logo de fundamentele pijler van uw communicatie is is het vanzelfsprekend dat het op al uw marketingmaterialen en media wordt gebruik:
- Flyers
- Website
- Verpakkingen
- Voertuigen
- Stands
- Promotionele textiel
- En nog meer
Een goed logo kan moeiteloos op alle communicatiemedium gebruik worden. Uw logo moet dus niet minder efficiënte worden volgens zijn maat of plaatsing.
Trouwens is het belangrijk om uw logo als vector op te bouwen. Zodat kan het naar iedere maat vergroot worden zonder kwaliteit te verliezen.
6. Gepast naar uw doelgroep
Het is waarschijnlijk het belangrijkste punt omdat de bedoeling van uw logo tenslotte is om potentiële klanten te bereiken en om ervoor te zorgen dat ze zich van uw merk herinneren!
Uw logo is inderdaad de ideale manier om met uw doelgroep te verbinden en om hem een boodschap met de belangrijkste elementen over uw bedrijf in een ogenblik uit te dragen. Maar daarvoor moet u eerst alles over uw potentiële klanten kennen:
- Hoe zullen ze uw logo waarnemen?
- Wat zal het voor hen betekenen?
- Welke informatie wouden ze dmv uw logo ontvangen?
- Welke eigenschappen zijn belangrijk voor hen om zich eenvoudig erover te herinneren?
- Enz.
Gezien uw antwoord op deze vragen zullen trends en sleutelelementen uitkomen om het ideale logo voor uw activiteiten op te bouwen!
Wordt uw logo opgebouwd? Waarom het niet op bedrijfskledij te gebruiken? Vraag in enkele kliks een offerte aan voor de borduring of bedrukking van het gewenste kledingstuk: Het is totaal gratis en vrijblijvend!