Van de kennis van uw markt tot de geldende wet vie de keuze van een partner voor de uitwerking van producten, hier zijn 7 essentiële punten om te weten hoe zijn eigen kledinglijn opzetten!
Onderzoek uw markt
Een idee is een goed begin maar wat over de werkelijkheid? Leid een marktstudie om zijn werking te begrijpen en om de omgeving waarin uw merk zal moeten evolueren kennis te maken.
Kan ze haar plaats daar vinden? Wat zijn de mogelijkheden? De bedreigingen? Wat zal u moeten opzetten om uw potentiële klanten te overtuigen? U zal alle antwoorden op deze essentiële vragen dankzij de marktonderzoek vinden.
Creëer uw wereld
Hoe zijn eigen kledinglijn opzetten met een sterke identiteit om zich te onderscheiden?
Volgens wat je geleerd hebt over de concurrentie en over uw potentiële klanten dankzij de marktonderzoek, bepaal uw marketingpositionering. Selecteer uw verkoopkanaal(-en) en stel uw prijsbeleid, de promotie van uw producten vast en ontwikkel uw kledinglijn om een duidelijk herkenbare positie op de markt te bezetten.
De sleutel om zijn eigen kledinglijn op te zetten met een goede marketingpositionering ligt in uw capaciteit om uw van de concurrentie te onderscheiden met een relevante waardepropositie voor de klanten.
Naam en logo voor uw merk van kleding
Ze zijn de belangrijkste identiteitstekennen te bepalen wanneer u een kledinglijn opzet. Ermee zullen mensen uw kledingmerk gemakkelijk herkennen. Goed hen kiezen is dus essentieel!
Een pakkende naam vinden, die in hoofd blijft, en die uw producten oproept is misschien een gewoon raad maar teveel ondernemers vergeten het wanneer ze hun kledinglijn opzetten.
Neem de tijd om na te denken over de identiteit en over de waarden van uw merk om een coherente naam te vinden. Laat ook uw strategie uw bezinning leiden. U hebt als doelstelling om uw merk op middellange of lange termijn naar het buitenland te exporteren? Zet een merk van kleding op met een naam met Engelstalige medeklinking!
Eens de keuze van uw naam gemaakt, vergeet niet om het te laten opslaan om u te beschermen en te controleren als het nog niet genomen is.
Voor een herkenbaar logo, ontdek onze 6 tips voor een uitmuntend logo!
Hoe zijn eigen kledinglijn opzetten? Met leveranciers!
Natuurlijk! Want zijn kleding zichzelf te produceren zodra de opstelling van zijn merk van kleding vereist grote investeringen in materiaal, in infrastructuur en in gekwalificeerd personeel. Er bestaat dus 2 oplossingen:
- Werken in 2 fasen met een groothandelaar of een kledingproducent en een bedrukker/borduurer
- Een partner in personalisatie van textiel vinden die u ook de kleren kan leveren
De eerste oplossing is niet vaak de meest gunstige voor een merk van kleding die zet op. Deze partners leggen vaak op minimale hoeveelheden voor bestellingen die te hoog zijn voor jonge merken van kleding.
Bij Aprintex, bieden wij u aan een brede keuze van textielen van alle typen te personaliseren met het logo of de afbeeldingen van uw merk van kleding. Als u kiest voor een groothandelaar/bedrukker/borduurer worden de productietermijnen en kosten verlaagd et u verzekert een betere samenhang tussen de keuze van kleding en hun personalisatie.
Uw merk, naar uw beeld
We spreken van UW merk! Zelfs als uw kleren worden al gemaakt geleverd is het belangrijk dat uw logo goed wordt benadrukt. Daarom beschikken wij van een scala geschikt voor iedereen die zijn eigen kledinglijn wenst op te zetten. Erin vindt u:
- Kleren met labels aan de zijkant (binnen). De kraag blijft dus leeg voor de bedrukking van uw eigen logo!
- Kleren met “tear-off” labels aan de zijkant (binnen) of in de nek. Kunt u dus hen verwijderen en alle andere logo dan uwe verbergen!
Contacteer onze advieseurs om te weten hoe uw eigen kledinglijn op te zetten 100% naar uw beeld!
Hoe zijn eigen winstgevend kledinglijn opzetten?
Het is vaak het minste aangenaame deel voor een ondernemer. Maar het is belangrijk om het goed te bestuderen als u wenst te weten hoe uw eigen kledinglijn opzetten.
U hebt geen tijd, noch geen geld te verspillen in uw project? Controleer dan dat uw idee klopt vanuit financieel oogpunt dankzij de opstelling van uw businessplan. Daarvoor is het beter om zich met professionals te omringen. Ze zullen u over het economische model van uw toekomstig merk van kleding adviseren.
Om de investeerders te overtuigen en zo de noodzakelijke financiering te verkrijgen zult u hen de winstgevenheid van uw merk van kleding moeten aantonen. Vandaar het belang van een heel net businessplan.
Daarna komen alle administratieve procedures voor de oprichting van uw onderneming, de financering, de overeenkomsten met leveranciers, enz.
Start de productie met inachtneming van de regels
Het is zover! Het is het moment om los te gooien en om te realiseren alles wat u net hebt gepland! Maar een laatste punt blijft te controleren: de wettigheid van uw kleren.
Goed nieuws: een kledinglijn opzetten wordt niet strikt gereglementeerd. Alleen de samenstelling van het kledingstuk moet in procenten worden aangegeven. Voor het comfort van uw potentiële klanten is het beter om ook de maat en de wasinstructies aan te geven.
Vergeet dus niet om deze informatie met uw logo op te nemen voor een bedrukking binnen de kraag van uw kleren als u kiest om labels te verwijderen!
Kortom: 7 essentiële punten om zijn eigen kledinglijn op te zetten
- Onderzoek uw markt, begrijp zijn codes en praktijken en vind mogelijkheden voor uw merk!
- Creëer de wereld van uw kledinglijn: marketingpositionering, waarden, verkoop model, enz.!
- Stel een sterke identiteit op dankzij de keuze van uw merknaam en logo!
- Vind uw partner voor de levering en de personalisatie van de kleren!
- Kies voor kleren zonder labels en creëer uwe!
- Stel uw businessplan op en verricht de formaliteiten voor de oprichting van uw merk!
- Respecteer de wet met de bedrukking van de samenstelling van de kleding met uw logo in de nek!
Klaar?